Sayfalar

16 Aralık 2011 Cuma

Ilk Ekmegim

 
Çok heyecanlıyım,cok mutluyum, bloğumun ilk yazısını yazıyorum!!!
Bu bloğu yapabilmek için, bana göre biraz uzun bir süre bekledim. Normalde kafama koyduğum şeyi yapmak için pek beklemem. Ama bu bloğu yaparken herşeyin içime sinerek olması gerekiyordu. Önce isim bulmak gerekiyordu ki, en önemlisi! Aklımda olan birkaç isim baktimki zaten kullanilmis, ne olabilir ne olabilir derken, sevgili arkadaşım Zulal'in blog ismi uzun olur demesinden cesaret alip, şimdiki isimde karar kıldım. İsim tamam da, blog yapmak o kadar da kolay değilmis. Şekli, şemali, görseli vs. Hala tam olmasa da ilk yazi da benim için çok önemliydi. Ona da bugün karar verdim.
Geçen cumartesi Slow Food Türkiye'nin doğumgünü etkinliklerine katıldım. Çok güzel, keyifli bir gün geçirdim. Defne Hn.ve Semsa Hn.'la tanıstım:)) Çok güzel kurabiyeler yedik, kahvemizi içtik,buğday'in uygarlık tarihindeki önemiyle ilgili güzel bilgiler aldik veeee en son da ekşi maya ile pisirilen ekmekler ve ekşi mayalar paylaşıldıki, ben hem Neva Hn.'dan hem de Semsa Hn.'dan ekşi mayalarını aldim. Ben iki kere denememe rağmen maalesef kendi eksi mayami bir türlü tutturamamistim. En kisa zamanda tekrar kendi mayami yapacak olsamda, önce elimdekilerle deneme yapmaya karar verdim. Evvelki aksam hamurumu tuttum, bu sabah da ekmeğimi pisiricem, fakat hamur pek oğle resimlerde gördüklerime benzemiyor, yoğuruyorum toparlanmiyor.
Tezgah unlu oldugu halde hamur tezgaha yapıştı. Bir ara imdaaat, yardım diye mesaj atsammı dedim. Cevap gelene kadar bekleyemiyeceğim! Allahim kendimi bu kadar başarısız hissettigim bir durum daha hatırlamıyorum. Biraz daha un ekleyip, hamurumu biraz daha beklettim. Sonunda taş
gibi de olsa ben bu hamuru pişiriceğim dedim ve tencereye de yapisma tehlikesine karsi, tencerenin dibine pisirme kağidi koyup ilk ekmegimi fırına verdim:)) 30-35 dakikada pişti ve
pişince gözlerime inanamadim. Insanin çocuğunun kendine güzel gözükmesi gibi birsey mi
bilemiyorum ama benim ekmek gözüme pek güzel gözüktü. Şimdi soğuyor, tadına bakmadım.
Heyecanla ilk yazimin bu olmasi gerekiyor diyip, yazmaya giriştim. Birazdan fotografini da koyacagim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?