Sayfalar

30 Aralık 2011 Cuma

Yemek yapmak aceleye gelmeeez!

Bu sabah Ecosum sağolsun erken uyandım. O sonra uyumaya devam etse de beni uyku tutmayınca erkenden kalktım, doğru mutfağa...Dün aldığım kabağı pişireyim,yılbaşı için balkabaklı peynirli kek yapmayı planlıyorum, kabağı hazır olsun diye. Bir de ekmek hamuru hazırlayacağım. Ayrıca sabahları genelde çabuk oluyor diye elmalı tarçınlı yulaf yerim, bu sabah canım fena halde güzel birşeyler istiyor:))
Önce kabakları yıkayıp, kesip, üzerine şekerini döküp beklemeye aldım. Beyaz seker gözüme az gözükünce biraz da esmer şeker koydum. Bir taraftan evvelki gun pişirdiğim ekmeğimden kesip eşimle kendime fesleğenli, domatesli, dil peynirli tostlar hazırlayıp tost makinasına koydum. Diğer taraftan tostarın yanına çırpma yumurta hazırladım. Bunları bir güzel götürdükten sonra baktım kabaklar sulanmaya başlamış, ateşe koydum. Eşimle Ece'yi gönderip, ekmek yoğurma işine giriştim. O arada bir baktım kabakların suyu az gibi gözüktü, normalde hiç su koymam, hadi biraz su ekleyeyim dedim. Olmadı tabii, biraz sonra bir baktım, kendi suyunu iyice bırakınca suyu fazla oldu. Normalde kısık ateşte pişirdiğim tatlının suyunu çeksin diye altını açtım.
Ekmek hamurunu hazırlayıp, dinlenmeye bıraktım. İşe gitmek için hazırlanmaya başladım. Veee içerden hafif bir yanık kokusu gelmeye başladı. Bir koşu mutfağa gittimki tatlının suyu ağda kıvamına gelmiş, dibi tutmuş...
Yanlız rengi super gözüküyor, kahverengi şekerden olabilir!? Hemen başka bir kaba aktarıp, işe gitmek üzere  kendimi dışarı attım. Bu arada ilk defa kabak tatlısını pişirirken bir tarçın çubuğu ve 3 adet karanfil atmıştım içine, ev mis gibi kokuyor. Akşam gidince bakacağız artık tatlı çöpe gidecek de yenisini mi pişireceğiz. Yoksa üstte kalan taraftan peynirli kek için kullanabilecekmiyiz!?  Allahtan dün Kabakçı Amcanın içinemi doğdu nedir, çok güzel çok güzel diye diye bana büyük paketi sattı zorla( Şaşkınbakkal'da Tamer Kasabın(benim kasabım) köşesideki Amca).
Bakacağız artık:)))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?