Sayfalar

9 Ocak 2012 Pazartesi

Bandır Bandır Ye Beni!

Fesleğenli, domatesli yumurta
Malzemeler:
Domates
Fesleğen
Yumurta
Sarımsak
Dil peyniri
Sızma zeytinyağ
Karabiber
Tuz


Sarımsakları zar gibi kıyıp zeytinyağında çevirin.
Sarımsak kokusunu duyunca domates rendesini ekleyin(ben bu zamanda yazın hazırladığım kavanoz domatesimden kullandım). Domates suyunu çekince fesleğen yapraklarını bütün olarak domatesin üzerine serpiştir. Üzerine dil peynirini kesip her tarafına eşit dağıtın ve kişi sayısına göre yumurtaları kırıp, bütün bırakın ve üzerine bir kapak kapatın. Yumurtaların üstü beyaz oluncaya ve peynirler eriyene kadar bekleyin. Yumurtaları rafadan istiyorsanız fazla beklemeyin.
Bu tarifi David Rocco'nun programında seyretmiştim ama o mozarella peyniri kullanıyordu.
Bir pazar değişiklik olsun diye kafama göre yapayım dedim, o günden beri kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği, canım çektiğinde yapıyorum. Özellikle de kahvaltıya misafir geldiğinde, herkes bayılıyor. Bayılmayan çıkmadı şimdiye kadar:)) Üzerine tuz ve taze karabiber eklemeyi unutmayın.Yanına da güzel bir ekmek!
Bandıra bandıra ...
Afiyet Şeker Olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?