Sayfalar

27 Ağustos 2012 Pazartesi

Shepherd's Pie (Çoban Yemeği)



En yakın arkadaşlarımdan birinin kocası İngiliz ve ben bu yemeği seneler önce ondan öğrendim. Genelde misafir geleceği zaman yapıyorum. Kolay ve lezzetli bir yemek olmasının dışında insanlara değişik geliyor, onlar beğenince benim de hoşuma gidiyor. En son halamları iftara çağırdığımda yaptım, yanında arpa şehriyesi pilavıyla ikram ettim, çok beğendiler!
Yarım kilo kıymayı minik küp kesilmiş 1 orta boy soğan ve 2-3 diş kıyılmış sarımsakla kavurun. Ben bu sefer sadece bezelye ekledim sebze olarak. İsterseniz havuç, mantar ya da aklınıza ne gelirse sebzelerden koyabilirsiniz. Tuz ve karabiber dışında kıymaya biraz da muskat rendeledim. 2-3 tane rendelenmiş domatesi de ekleyip biraz çektirene kadar pişirdim. Bu karışımı bir fırın kabına koydum.
3-4 tane patatesi soyup, küçük parçalara bölüp, az su ve tuzla haşladım. Evde süt kalmadığı için patates püresini bu sefer biraz kremayla yaptım. Krema koyunca yağ eklememe de gerek kalmadı. Hazırladığım patates püresini fırın kabına koyduğum karışımın üzerine yaydım. Fırına koymadan önce üzerine biraz da rendelenmiş kaşar serptim. Kaşarlar eriyip, biraz kızarana kadar 200 derecede pişirdim.
Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?