Sayfalar

5 Nisan 2012 Perşembe

Double Chocolate Brownie



Geçen ay Vogue Gurme'nin konuğu Mangerie ve Delicatessen'in sahibi Elif Yalın'dı ve çok güzel tarifler verdi. İki tanesini geçen haftasonu yaptım, biri de bu brownie. Kallavi bir brownie, yerken ağızı saran, inanılmaz lezzetli! Ben Amerikan ölçüleriyle verilen tarifleri yapmaya çeknirim tutturamam diye. Bu tarifi de İkea'dan aldığım ölçme kabı sayesinde yaptım ve tutturdum. Yiyen herkes çok beğendi ve böylece bu tarif benim herzaman yapılacaklar listeme girdi. Bu arada, sizi bilmem ama ben bir dahaki sefere üstüne bir top da vanilyalı dordurma koyacağım :))

Malzemeler:
300 gr tereyağı
300 gr bitter çikolata
250 gr beyaz çikolata
3 yumuta
1,5 cup şeker
2 cup un



1- 300 gr tereyağını 300 gr bitter çikolatayla beraber, benmari usülü eritin.
2- 3 yumurta ve 1,5 cup şekeri mikserle çırpın.
3- Erimiş tereyağı ve çikolata karışımını yumurta-şeker karışımına ekleyip karıştırın.
4- 2 cup unu yavaş yavaş bu karışıma ekleyin. Son olarak da küp küp böldüğünüz beyaz çikolatayı ekleyin.
5- Yanmaz kağıtla kaplanmış dikdörtgen bir kaba boşaltın ve 180 derecede ısınmış fırnda 27 dakika pişirin.
6- Fırından çıkartıp kalıbın içinde soğumasını bekleyin. Soğumadan çıkartıp porsiyonlamayın, parçalanır!

Afiyet Şeker Olsun:))

NOT: Marketlerde neden tek markanın beyaz çikolatasının bulunabildiğini anlamış değilim. Normalde hiç tercih etmediğim bir marka olduğu halde onu almak zorunda kaldım:(


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?