Sayfalar

24 Nisan 2012 Salı

Çikolata Bombası



Geçen hafta eşimin doğumgünü vardı. Pastasını evde kızımla beraber yapmak istedik ve çikolatalı pasta yapmaya karar verdik. Birkaç hafta önce Tchibo'da mutfak malzemeleri haftasıydı ve ordan aldığım birkaç aleti de denemek için iyi bir fırsat oldu. Gene birkaç sene önce televizyonda bir programdan not aldığım kakaolu pandispanyayla yapılan çikolatalı kek tarifini de sonunda denemiş olacaktım. Pandispanyayı not aldığım şekilde yaptım ama herhalde yazmayı unuttuğum birşey vardı! Kekin ortası kabardı ve çatladı. Üç kata ayrılabilmesi gereken kek, ortası kabarık ve çatlak, şekilsiz birşey oldu. Güya üç katlı, ganajlı bir pasta yapacaktım. Önce biraz moralim bozulmadı desem yalan olur ama olayı  hemen tersine çevirdim:)) Kekin bozuk olan üst tarafını kestim, baz olarak kullanabileceğim alt kısmının üzerine de Nigella'nın "çikolatalı mousse"unu yapmaya karar verdim, ki bu mousse tek başına da süper oluyor, ara sıra yapıyorum. Baz olarak ayırdığım keki ayarlanabilir kek kalıbının içine koydum, şerbet hazırlayıp keki ıslattım. Sonra da mousse'u yapıp, üzerine döküp, biraz donduktan sonra da pastanın üstünü renkli şekerlerle süsledim. Sonuç "Çikolata Bombası"!!! Ufak bir parçası bile çikolata krizine girenleri kendine getirebilecek, çok lezzetli, buram buram çikolata kokan bir pasta oldu:))




Kek için:
5 yumurtayı 1 su bardağı şeker ile iyice çırpın. 250 gram çikolatayı benmari üsulü eritip ekleyin. 2 yemek kaşığı kakao, 1 su bardağı un ve 1 tatlı kaşığı kabartma tozunu ayrı bir kapta karıştırıp yumurta karışımına ekleyin. Bu karışıma da yarım çay bardağı krema ve yarım çay bardağı ılık su ekleyin. Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 35-40 dakika pişirin.

Şerbet için:
1 su bardağı su ile 1 su bardağı şekeri kaynatın.



Nigella'nın çikolatalı mousse'u:
250 gr bitter çikolata (ben Eti Karam'ın 70% kakaolu olanını kullanıyorum)
1/2 paket tereyağ
2 küçük kutu krema
1 paket marshmallow( ben Haribo kullanıyorum ve paketin 3/4'ünü koyuyorum)
Kremayı iyice koyulaşana kadar çırpın. 250 gr çikolata ve tereyağını bir tencerede eritmeye başlayın, onlar erirken marshmallowları da ilave edin ve marshmallowlar eriyene kadar sürekli karıştırın. Bu karışımı kremayla karıştırın, servis etmeden önce en az birkaç saat buzdolabında bekletin.

Afiyet Şeker Olsun:))


NOT:
1- Kekin tipi bozuk olsa da acayip lezzetli oldu:))
2- Şerbet miktarı üç katı ıslatmak için, kek tek kat kalınca 1 su bardağından yapılan şerbet fazla geliyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?