Sayfalar

6 Nisan 2012 Cuma

Buğday Risottolu Enginar



Geçen haftasonu yaptığım Elif Yalın'ın diğer tarifi de "buğday risottolu enginar"dı. Enginarı çok severim, enginarlı değişik tarifler denemeyi de! Bunu da iyi ki yapmışım:))

Malzemeler:
300-400 gr buğday
Beyaz şarap
Tereyağ
Zeytinyağ
1 yemek kaşığı limonchello
1 avuç rendelenmiş parmesan peyniri
2 enginar
Tuz
Karabiber
Kırmızı biber

1- 300-400 gr buğday tuz, karabiber ve beya şarapla haşlanıyor.
2- Yarım pişmiş hale gelen buğday süzüldükten sonra soğan sarımsak püresi, zeytinyağı ve tereyağıyla soteleniyor. Çok ince doğranmış kereviz yaprakları ekleniyor. Beraber bir dakika kadar sotelendikten sonra bir yemek kaşığı kadar limonchello ekleniyor. 1-2 dakika kadar beraber piştikten sonra son olarak bir avuç parmesan ve isteğe göre biraz tereyağı ekleniyor.
Peynirler eridiğinde servise hazır demektir.
3- 2 adet enginar hafif diri kalacak şekilde haşlanacak.Sonra her biri dörde bölünerek tavada, az zeytinyağı, tuz, karabiber ve kırmızı biberle soteleniyor.
4- Enginarlar eş zamanlı olarak hazırlanan buğday risottonun üzerine konularak servis ediliyor. Enginarların üzerine limon kabuğu rendesi de konabilir. 

Yukardaki birebir Elif Yalın'ın tarifi. Ben evde olmadığı için kereviz yaprağı koymadım. Soğan sarımsak püresi yerine de ezilmiş sarımsak kullandım. Enginarı da daha fazla yaptım. Böyle de çok güzel oldu. Ama böyle bir tarifin sonucunun iyi olmama ihtimali pek yok zaten :))

Afiyet Şeker Olsun:))

NOT: Vogue Gurme'nin Nisan ayı konuğu Kantin'in sahibi Şemsa Denizsel, ki ben yaptığı yemeklerin hayranıyım! Öyle yemekler yapıyor ve öyle bir anlatıyor ki yaptıklarını, insanın ağzının sulanmama ihtimali yok(valla bana öyle oluyor). Tavsiye ederim,takip edin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?