Sayfalar

26 Mart 2012 Pazartesi

Brioş


Geçenlerde Melina'ya kahvaltıya gittik. Gittiğimiz yerde brioşları görünce Melina "Dilek brioş yapmayı öğrensene, İtalya'da yazın bunun arasına dondurma koyup yerler, hem serinletir hem doyurur. Güzel tutturursan süper olur!" dedi.  Benim zaten yapılacaklar listemde vardı, çünkü seneler önce Arman Kırım'ın tariflerinden ayırmıştım denenmek üzere:)) Geçtiğimiz cumartesi sabah kahvaltıya Çiğdem'e gidecektik. Ecos sayesinde sabahın yedisinde ayağa dikilince hadi brioş yapayım, kahvaltıda yeriz diye düşündüm ve işe giriştim. Arman Kırım bu tarifi hamburger ekmeği olarak vermiş olsada, farketmez... Sabah sersemi 1 bardak ılık su+3 yemek kaşığı süt yerine, 1 bardak ılık süt kullanmış olsamda brioşlar cidden çok güzel oldu. Bir de malzemelerde 2 yumurtayı görünce ben ikisini de çırpıp hamura ekledim. Halbuki birinin sarısı üstüne sürmek içinmiş. Çigdem ve kızları, kızının arkadaşı ve Ecos bayıldı desem yalan olmaz:)) Kahvaltıda da, hambuger ekmeği olarak da, sandviç ekmeği olarak da, nasıl isterseniz artık, mutlaka deneyin derim!

Malzemeler:
3 çorba kaşığı ılık süt
2 tatlı kaşığı kuru maya
2,5 çorba kaşığı şeker
2 iri yumurta
3 su bardağı ekmek unu
1/3 bardak herhangi bir un
1,5 tatlı kaşığı tuz
2,5 çorba kaşığı tereyağ



Malzeme miktarları ve aşağıdaki tarif Arman Kırım'ın tarifi. Ben su+ süt yerine 1 bardak ılık süt kulandım. O yüzdenmidir bilmiyorum benim hamur biraz cıvık oldu, toparlayana kadar azar azar biraz daha un ilave ettim.

1- Bir büyük bardak içine1 bardak ılık su, süt, maya ve şekeri koyun. 5 dakika kadar bekletip köpürmesini sağlayın. Bu arada 1 yumurtayı bir kasede çırpın(ben 2 çırptım).
2- Büyük bir kase içinde unları ve tuzu karıştırın. Tereyağını da ekleyip parmaklarınızla una yedirin. Maya karışımıyla yumurtayı da una ekleyip karıştırın. Bir tezgah üzerinde 8 dakika kadar yoğurun.
3- Hamuru top şeklne getirip kaseye koyun, üzerini streçle örtüp kabarmaya bırakın. Hacmi iki katına çıkınca(yaklaşık 1-2 saat) kabarmış demektir.
4- Fırın tepsisinin içine yağlı kağıt serin. Hamuru bıçakla 8 eşit parçaya kesin ve herbir parçayı elinizle top haline getirin. Birbirlerinden 7-8 santim aralıklı olarak yağlı kağıdın üstüne yerleştirin.Bir mutfak beziyle üzerlerine bastırmadan örtün ve sıcak bir yerde 2 saat kadar tekrar kabarmalarını sağlayın(ben 1saat 15 dakika bekledim).
5- Önceden 200 dereceye ısıttığınız fırının tabanına içinde sıcak su dolu olan bir tepsi yerleştirin(ben bunu da unuttum!). Yumurtanın sarısını bir tatlı kaşığı suyla çırpıp, fırçayla ekmeklerin üstüne sürün. Fırında 15 dakika kadar ya da altın sarısı rengi alana dek pişirin.
Afiyet Şeker Olsun:))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?