Sayfalar

14 Mart 2012 Çarşamba

Pırasalı Kiş


Malzemeler:
Hamur için:
10-11 tepeleme yemek kaşığı un
75 gr tereyağ(eritilecek)
biraz zeytinyağ
1 parmak su(su bardağında)
tuz
İç Malzemeleri:
6-7 sap pırasa
2-3 diş sarımsak
1 küçük kutu krema
3 yumurta
1 su bardağı kaşar peynir
tuz
karabiber

Pırasalı kişi ilk defa seneler önce Aslı'da yemiştim ve hemen tarifini almıştım. Aslı benim çok sevdiğim, hamarat ve becerikli arkadaşım ve ne zaman ona gitsek acayip güzel şeyler yapar. Onun tarifinin hamur kısmını biraz değiştirdim, un miktarını biraz arttırdım ve margarini de tereyağıyla değiştirdim. İç malzemeleriyle de oynarak değişik kişler yapıyorum artık, kabaklı-peynirli, patatesli-sosisli, hepsi de çok güzel oluyor. Kişi çok seviyorum çünkü hem kahvaltıda hem çay saatinde yenebiliyor, hem de yemekler de ara sıcak olarak her türlü sofraya( rakı sofrası da olabilir, şarap içilen bir sofra da) uyum sağlıyor!

Hamur için malzemelerin hepsini beraber yoğurun, streç filme sarıp buzdolabında en az yarım saat dinlendirin.
İç kısmı için, pırasa ve sarımsakları ince ince kıyıp, biraz zeytinyağıyla, tuz ve karabiber ekleyerek, iyice yumuşayıncaya kadar, tavada pişirin. Bir kasede 3 yumurta ve kremayı beraber çırpın, sonra içine kaşar peyniri ve pırasayı da ekleyin.
Dolaptan çıkardığınız hamuru ister borcama, isterseniz de bir tart kalıbına, her tarafı eşit kalınlıkta olacak şekilde  parmaklarınızla bastıra bastıra döşeyin. Biraz yağlı bir hamur olduğu için kalıbınızı ayrıca yağlamak gerekmiyor. Pişirirken kabarmaması için birkaç yerine çatal batırın. İçini koymadan önce, hamuru 10dakika önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında pişirin. Hamurunuzu kabınıza yerleştirirken, pişince biraz çekeceği için, hamurun kenarlarını kabınızın biraz dışına taşırmayı unutmayın! Hamuru yaklaşık 10dk. pişirdikten sonra, içini de ekleyip tekrar fırına verin ve 1 saat kadar tekrar pişirin. Süre herkesin fırınına göre değişebilir, en güzeli üstü iyice kızardığında bir kürdanla pişip pişmediğini kontrol etmek. Kürdanı batırın, temiz çıkarsa pişmiş demektir! Pırasayla arası iyi olmayanlar bile çok beğeniyor:))
Afiyet Şeker Olsun!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?