Sayfalar

7 Mart 2012 Çarşamba

Zeytinyağlı Ayvalı Kereviz


Malzemeler:
Kereviz
1 adet ayva
2 adet havuç
3 adet soğan
2-3 diş sarımsak
2-3 mandalina
1 yemek kaşığı un
zeytinyağ
limon

Soğanları yarım ay doğrayıp en alta diziyorum. Üstüne havuçları, ayvaları, en üste de kararmasın diye limon suyunda beklemiş kerevizleri ve ince kıyılmış sarımsakları koyuyorum. Genelde portakal suyuyla pişirirdim ama bu sefer portakal yok, mandalina suyu ve biraz da normal su. Yanlız suyunu 1 kaşık unu üstüne serptikten sonra döküyorum, sebzelerin üstüne çıkmayacak şekilde.Kaynayana kadar harlı ateşte, sonra ateşi kısıp pişiriyorum. Bu sefer kereviz az diye havucu fazla koydum, havucunu daha az koyabilirsiniz ya da hiç  koymayabilirsiniz. Bence renk veriyor, güzel oluyor koyunca. Tabii pişirirken tuz eklemeyi de unutmayın!
Afiyet Şeker Olsun!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?