Sayfalar

16 Mart 2012 Cuma

Peynirli Közlenmiş Kırmızı Biber


Geçen gün kızım gene evde parti vermek istedi. Ece'nin partisi demek Ece'nin sevdiği şarkılar çalınacak ve O da dans edip şov yapacak demek. Eğer izin verirse misafirler de dans edebilir, o belli olmuyor! Bu sefer anneanne ve dedenin dışında, Halam ve oğlu da partiye katıldı ve Ece, Yiğit Abi'sine(biz abin o senin demesek çocuğu arkadaşı belledi, Yiğit diye hitap ediyor,o ayrı) ne şov yaptı ne şov! Kızım sağolsun sadece bizim evin değil, bütün yakınlarımızın neşe kaynağı!!!
Böyle önceden habersiz misafir ağırlamak gerektiği zamanlarda mezeler hazırlamak benim kolayıma geliyor. Evde malzemem varsa hiç prolem yok, uydur uydur yap. Gelenler yakınlarımızsa öyle illa ana yemek olsun gibi bir derdimde olmuyor. O gün de menü de önden terbiyeli tavuk çorbası, annemin getirdiği zeytinyağlı patlıcan, benim pırasalı kiş vardı. Onların yanına peynirli közlenmiş kırmızı biber, acılı ezme ve bir de Refika Birgül'ün cevizli kırmızı lahanasını yaptım, tamam oldu.
Közlenmiş kırmızı biberleri Kırklareli'nden eşimin yengesi sağlosun, kendisi yazın hazırlayıp, dondurup göndermişti. Üzerlerine ince kıydığım sarımsakları koydum, biraz tuz, biraz ilk hasat Ayvalık sızma zeytinyağı, biraz lor ufaladım, biraz da ceviz ve en üste de kıyılmış dereotu. Kuzenim tadına bakınca hemen, kırmızı biberler nerden diye sordu, anlattım. Kavanozlarda satılanlarla alakası yok bunun dedi.
Malzeme iyi olunca, sonuç da güzel oluyor. Ayrıca yaptıklarınızın farkı anlaşılıp, beğenilince yemek yapmak çoook daha keyifli oluyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?