Sayfalar

17 Mayıs 2012 Perşembe

Çilekli Pasta


Malzemeler:
1/2 litre süt, biraz da kedidillerini ıslatmak için
2 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı şeker
1 kutu labne peynir
1 paket kedidili
çilek

Geçen gün Zulalciğimin ofisine blogumun tasarımını yaptıkları için teşekkür ziyaretine gittim. Tabiiki Özlem de geldi ve de Çiğdem!  Yemek bloğu olan insan teşekkür için ne yapar, ee tabiiki yemek:)) Pasta dışında kabaklı-beyaz peynirli kiş, enginarlı tabule, pesto sos ve brioş yaptım, götürdüm. Hepsini beğenseler de en çok ilk defa denediğim bu pastayı beğendiler. Hatta Zulalcim her ne kadar Karatay diyeti yapıyor olsada, kalanına el koydu:)) Gittiğimizde Zulal toplantı masasına sofrayı kurmuştu, bize götürdüklerimizi koymak kaldı.


Kedidili eskiden bazı pastahanelerde satılırdı. Şimdi İtalya'dan ithal hazır olanları marketlerde satılıyor, büyük rahatlık. Sos da çoğu kişinin bildiği yalancı tiramisu sosu. Tatlı olarak brownie mi yoksa tiramisu mu yapsam diye düşünürken aklıma böyle bir deneme yapmak geldi. Yumurta sarılarını un ve şekerle iyice karıştırıyorsunuz. Sonra el blendırıyla çırparak yavaş yavaş sütü ekliyorsunuz. Bu arada ben evde beyaz un olmadığı için tam buğday unu kullanmak zorunda kaldım, gayet güzel oldu. Sütün hepsini ekledikten sonra ateşe alıp, sürekli karıştırarak kaynayana kadar pişiriyorsunuz. Kaynamaya başladığında koyu kıvamlı bir sosa dönüşüyor.Sos piştikten sonra içine labne peyniri ekleyip karıştırıyorsunuz.  Diğer tarafta ise küçük kare bir kaba(ben Borcam kullandım) süte batırdığınız kedidillerini tek kat döşüyorsunuz. Üstüne sos, onun üstüne de ikiye böldüğünüz çilekleri diziyorsunuz, sonra gene bir kat kedidili ve en üste sos. Pastanın üstünü ben beyaz çikolata rendesiyle ve bütün çileklerle süsledim, çok hoş oldu. Servis etmeden önce mutlaka buzdolabında birkaç saat dinlendirin.
Afiyet Şeker Olsun:))

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık tekrar Dilekcim. Yahu o tatlıya el koydum da sonra bir daha yüzünü görebildim mi acaba? Mutfağa gittiğimde tabak tertemiz olmuştu!! :)) Ama yine söylüyorum bu süper tatlı birazcık da alkolle neşelenmeyi hakediyor! Her zaman bekleriz bu arada! :))))

    YanıtlaSil
  2. Tabagin temizlenmesine sevindim:)) Ben sana gene yaparim, hem bu sefer alkollusunu:))))

    YanıtlaSil
  3. Dilekcim, ellerine sağlık. Hepsi süperdi. Pesto sos ve brioşları hemen tükettik. En kısa zamanda kabaklı-peynirli kişi yapacağım...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız?