Sayfalar

16 Mayıs 2012 Çarşamba

Çiriş



Suna Halam süper ahçıdır, her yemeği çok lezzetli yapar. Hamur işleri ve otlar konusunda uzmandır!
Çirişi de pazardan almış, hazırlamış, ben deneyeyim diye bana da biraz verdi. Onun vardır pazarda köylü teyzeleri, tanıdıkları... Herkesin bilmediği otları, malzemeleri bulur, alır, pişirir, yedirir! Her zaman evinde yemeği hazırdır, yenmeye hazır değilse bile malzemeleri yapmaya hazırdır. Bayılırım halamın yemeklerine!
Çiriş, taze sarımsağın sapına benzer, yassı yeşil yapraklı bir ot. Zeytinyağı ve bol soğanla kavruluyor, üstüne yumurta kırılıyor. Halam onun üstüne de biraz tereyağı eritip gezdirirmiş servis etmeden önce. Bana hazır kavrulmuş olarak verdiği için ben ısıtırken tereyağında ısıttıp, sonra yumurtasını kırdım. Nasıl lezzetli birsey!
Yumurtasız da yenilebilir bence, çok beğendim. Ot meraklılarına duyurulur!
Afiyet Şeker Olsun:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?