Sayfalar

29 Mayıs 2012 Salı

Kıymalı Bezelye



Dün pazara gitsem diye düşünürken, Ece'yi okula bırakmaya gittiğimde karşıma Ayla'nın sebzecisi çıktı(bakınız http://bebegimmutfak.blogspot.com/). Ben de fırsatı kaçırmadım tabii:)) Aklıma ne geldiyse aldım. Evde yemek olmasada buzdolabında malzemem olunca içim rahat ediyor! En fazla yarım saatte hemen yenilebilecek birşeyler yapılabiliyor. Eve gider gitmez de yemek yapmaya giriştim haliyle. Bezelyeleri Ecoşumla ayıkladık. Alkımda kıymalı bezelye vardı, önce onu yaptım, gerçi benimki biraz türlü gibi oldu ama olsun... . 5-6 sap taze soğanı ve 3 diş sarımsağı kıyıp, kıymayla beraber zeytinyağında kıymalar kahverengine dönene kadar karıştırarak pişirdim. Sırayla 2 tane havuç, 1 kabak, 1 kırmızı biber, 2 tane yeşil köy biberi, 1 patates ve bezelyeleri ekleyip ateşte biraz çevirdim. Yanlız sebzelerden önce biraz taze yabani kekik de kıyıp koydum. Mis gibi koktu. 2-3 kaşık domates püresi, tuz ve üstünü kapatacak kadar su ekleyip, kaynayana kadar harlı ateşte, sonra kısık ateşte pişirdim. Yanına da esmer bulgur pilavı(ben resimde görüldüğü üzere pilav üstü severim) ve buzluktan çıkardığım vişnelerle yaptığım vişne suyu. Dünkü yağmurlu havada hepimize iyi geldi!
Afiyet Olsun!

NOT: Üstüne de biraz pul biber tavsiye edilir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?