Sayfalar

30 Mayıs 2012 Çarşamba

Fajita ve ...


Haftasonu canım fajita istedi, yanlız yenmez, arkadaşları da çağırdık. Bir zamanlar dışarda yerdik hep, taaki bir akşam Sedalara yemeğe gidene kadar. Onlarda yiyince çok hoşumuza gitti, o zamandan beri biz de evde yapıp yiyoruz. O kadarda kolay ki! Malzemeleri hazırlamak biraz zaman alıyor o kadar.

Malzemeler:
2 tane kırmızı biber(tombul olanlardan)
3-4 tane yeşil dolmalık biber
4-5 soğan
4-5 parça tavuk göğüs
2 adet avakado
5-6 cherry domates
Krema
Süzme yoğurt
Tortilla
Jalapeno biberi



Ben bu sefer tavuklu yaptım ama genelde biraz tavuk biraz etle yaparım. İster tavuk ister kırmızı et(biftek ya da bonfile) olsun jülyen kesilmiş olacak. Etleri biraz zeytinyağında tavada karıştırarak pişirin.
Ayrı bir tavada yarım ay doğranmış soğanları da biraz zeytinyağıyla pişirmeye başlayın. Soğanlar yumuşayınca jülyen kesilmiş biberleri de ekleyin. Soğanlar karamelize olana kadar karıştırarak pişirin.
Süzme yoğurt ve biraz kremayı karıştırarak ilk sosu hazırlayın, servis edeceğiniz kaseye alın. İkinci sos "guakamole". Bunun içinde olgun avakadoları soyup, küp küp kesin, üzerine biraz krema, tuz, karabiber ekleyin ve rondoda hepsini karıştırın. Sonra içine çekirdeklerini çıkardığınız domatesleri ve çok az soğanı minik küp küp keserek ekleyin, kaşıkla karıştırın.İkinci sosu da kaseye alın.
Ben acı sevenler için bir kaseye biraz da jalapeno biber turşusu koydum. Tortillalar artık marketlerde satılıyor. Tortilla bulamazsanız bizim lavaşlar da aynı işi görüyor. Etleri ve soğan-biber karışımını fırında ısıttığınız güveç kaplarına ayrı ayrı koyun(döküm fajita kaplarınız varsa onlara, ben de yok, böyle yapıyorum). Hepsini sofraya dizin bir güzel! Tortillanın içine önce biraz et, üzerine biraz guakamole sosu biraz da krema karışımı, biraz da jalapeno biberi. Tortillayı sarın bir güzel, dürüm yapın, ooohhhh, afiyet olsun:))))


Yanına da kırmızı fasülye salatası yapıyorum, tavsiye edilir!
Kırmızı fasülyeleri kutusundan çıkarıp, süzün, yıkayın, çukur bir tabağa koyun. Kırmızı közlenmiş biberleri(1 adet yeterli) şerit halinde kesip fasülyelere ekleyin. Zeytinyağ, soya sosu ve nar ekşisini karıştırıp üzerine gezdirin. En üste süslemek için kıyılmış maydanoz koysanız da olur, koymasanızda:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?