Sayfalar

22 Şubat 2012 Çarşamba

Beyaz Lahana Dolması





İpek Hanım'ın Çiftliği'nden en son verdiğim siparişte sebze işini biraz abartmışım, lahanaya ancak sıra geldi.  İlk defa böyle koca bir beyaz lahana aldım, çok daha büyüklerini görsemde bu lahanayla ilk imtihanını verecek biri icin benim gözümde büyümüş de olabilir:)) O yüzden de birazından etli dolma yaparım, kalanından da turşu kurarım düşüncesindeydim, dün dolmayı yapana kadar. Bu arada annem de halam da süper yemek yaparlar ama onlara da tarif sormuyorum, kendim yapacağım ya. En büyük tenceremde suyu kaynattım, biraz tuz koydum, aldığı kadar da ayrılmış lahana yapraklarını koydum. Diğer tarafta içini hazırlamaya başladım. Kıymanın üstüne küçük bir soğan rendeledim, tuz, karabiber, kimyon(bol), kişniş, kuru nane, biraz karışık ot kurusu, 2 avuç prinç ve domates sosu(son kavanozu açtım maalesef, bu yaz daha çok yapmam lazım) ekledim. İç hazır olunca lahanaları sudan çıkartayım dedim, aaa lahanalar erimiş:( Hadii bir posta daha yaprak koydum, bu sefer yumuşayana kadar bekledim. Sarılabilecek kadar yumuşayınca hemen bir süzgeçe çıkardım. Yaprağın ortadaki kalın damarlı yerlerini bıçakla çıkartıp,kalan kısımları sarılabilecek büyüklükte böldüm ve başladım dolma sarmaya. Baktım iç fazla gelecek, dolapta birkac tane kabak vardı, bir tanesini aldım, 2 parça da kabak doldurdum(ki akşam kızım yiyince bayıldı). Tencereye dolmaların üstünü kapatmayacak kadar su koydum ve pişirdim. Ben dün bir tadına baktım, ilk deneme için hiç fena değil. Bu akşam ailecek yiyeceğiz, bakalım...

NOT: Lahanaları fazla kaynatıp eritince, turşu için çok az birşey kaldı. Bilemiyorum, belki denemelik küçük bir kavanoz yaparım, ya da lahanalı başka birşey denerim. Yakında öğrenirsiniz:))

1 yorum:

  1. lahana dolmaları göz dolduruyor :)) tadı da çok güzeldir eminim .ellerinize sağlık .. blog profilinize de bayıldığımı söylemeden geçemiycem ..harikasınız !!

    YanıtlaSil

Yorumlarınız?