Sayfalar

20 Şubat 2012 Pazartesi

Domatesli-feslegenli Spagetti

Hava soğuk olunca karbonhidrat tüketimini biraz arttırdım son günlerde  ve en sevdiğim makarnayı yaptım. Makarnayı her sekilde severim ama domatesli-fesleğenlinin yeri ayrıdır benim için. Sade, basit, lezzetli, her lokmasi ayrı keyif!
Malzemeler:
Domates sosu(yaz sonu hazırlanan kavanozlardan bir tane daha açıldı)
Taze fesleğen(mutfağımda saksıda var artık, lazım oldukça koparıveriyorum)
Sarımsak
Soğan
Sızma zeytinyağ
Spagetti
Parmesan
Makarnanın suyu kaynayınca önce tuzunu koyuyorsunuz, sonra makarnayı. Zevkinize göre pişirin, ben italyan usulü, hafif diri severim. Makarnayı süzmeden önce suyundan 1-2 kaşık domates sosuna ekleyin.  Bir taraftan da birkac diş sarimsağı sarımsak ezicide ezip, sızma zeytinyağıyla tavada şöyle bir çevirip, minik küp küp doğradığınız soğanı ekleyin. Soğanlar şeffaflaşana kadar bekleyip, domates sosunu, yoksa rendelenmis domatesleri ekleyin. Biraz da tuz ve karabiber. Benim gibi önceden hazırladığınız domates sosu kullanıyorsanız fazla beklemenize gerekiyor yok, domates rendesinden yapıyorsanız suyunu çekene kadar, ara sıra karıştırarak pişirin. Gerçi şimdi domates zamanı değil, bunu pek tavsiye etmem. Hazır olduğunda kıyılmış fesleğen yapraklarını ekleyin, şöyle bir karıştırıp altını kapatın. Sosu makarnanın üstüne döküp, güzelce karıştırın. Bu aşamada ben kapağını kapatıp 2-3 dakika sosun makarnaya nüfuz etmesini beklemeyi tercih ediyorum. Servis ederken de üzerine bol parmesan rendesi ve son dokunuş olarak ortaya bir fesleğen yaprağı!
Yazarken bile ağzım sulanıyor :))
Afiyet seker olsun!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?