Sayfalar

6 Şubat 2012 Pazartesi

Portakal Reçeli

İpek Hanım'ın Çiftliği'nden getirttiğim portakallarım duruyor. Mis gibi, doğal...
Ece yesin istemiştim ama hasta olunca yediremedim de içiremedim de.
Senelerdir hasta olunca portakal suyu içeriz, içiririz. Meğer portakal suyu asitli olduğu için sekresyonu arttırırmış ve reflüyü tetiklermiş. Doktorumuz uyarınca vazgeçtik.  Ecos da reflü de var, grip de...
Ne olacak mis gibi portakallar, gerçi çok da değil 5 tane.
Dilek ilk reçel denemesini yapacak:))
Evde reçel de kalmamıştı, iyi oldu.
Portakalları soyup, kabuklarını minik kare kare kıydım. Kabukları 3 kere haşlayıp süzdüm, acısı gitsin diye.
Portakalların içinin ise sadece etli yerlerini kesip çıkardım ve haşlanmış kabuklara, 2 su bardağı şekerle beraber ekledim. Ağır ateşte 1,5 saat kadar pişirdim, baktım biraz sulucana, 30 dakika daha kaynattım.
Bu seferde biraz koyu oldu gibi ama rengi ve tadı tamamdır:))
Afiyet şeker olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?