Sayfalar

3 Şubat 2012 Cuma

SCONES


Malzemeler:
5 çorba kaşığı soğuk tereyağ
170 gr (yaklaşık 1+1/4 su bardağı) un
125 ml süt
2 çorba kaşığı şeker
1 tutam tuz
3 tatlı kaşığı kabartma tozu

Allah rahmet eğlesin, Arman Kırım'ın tariflerini çok beğenirdim, denemek istediklerimi de gazeteden koparıp saklardım. Geçen gün o tarifleri sakladığım kutumu açınca karşıma çıkanlardan biriydi "scones". İngilizlerin çay saatinde krema ve reçelle yedikleri, ekmekle kurabiye arası birşey. Ben ilk defa İngiltere'ye dil kursuna gittiğim zaman yemiştim ve çok hoşuma gitmişti. Arman Kırım'ın tarifini görünce de çok sevinmiştim fakat bir türlü yapmak kısmet olmamıştı. Geçenlerde bir pazar kahvaltısı için yaptım, hiç de fena olmadı.  Benim kullandığım kalıp biraz küçük kaldı, olması gerektiği gibi kabarmadılar. Sadece kalan hamurlardan hazırladığım daha büyük parça tam da istediğim gibi oldu. Daha büyük kalıp almam lazım:)) Ama lezzeti gayet güzeldi!
Fırını önceden 220 dereceye ısıtın.
Un, şeker, kabartma tozu ve tuzu bir elekten büyükçe bir kaseye eleyin.
Küçük parçalar halinde kesilmiş tereyağını mıncıklayarak unlu karışıma iyice karıştırın, ekmek kırıntısı gibi olacak hamur. Sütü de ilave edince yumuşak bir hamur elde edeceksiniz.
Hamuru yarım santim yüksekliğinde ve 6cm çapındaki yuvarlak kurabiye kalıbıyla kesin.
İsterseniz yağlanmış tepsiye, isterseniz de fırın kağıdı serilmiş tepsiye(ben bunu tercih ediyorum) koyun ve üzerleri kızarana kadar(yaklaşık 12 dakika) pişirin. Artık yanına ne isterseniz, reçel, bal-kaymak, tereyağ, krema...
Afiyet şeker olsun:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?