Sayfalar

10 Şubat 2012 Cuma

Ton Balığı Soslu Rozbif


Malzemeler:
200 gr. rozbif (büyük bir tabak için)
1 kutu ton balığı
kapari
zeytinyağ
elma sirkesi
tuz
karabiber

Bunun orjinali İtalyanların daha çok yazın soğutulmuş olarak servis ettikleri "Vitello Tonnato" dur ve elma sirkesi değil, beyaz şarapla yapılır. Beyaz şarabı bu soğuk havada hiç canım çekmediği ve şişe açarsam ziyan olacağı için, elma sirkesiyle yaptım. Oldu mu? Oldu!
Rondoya ton balığını süzdürüp koyun. Üzerine 3-4 tatlı kaşığı kapari, biraz tuz ve taze çekilmiş karabiber, sızma zeytinyağ ve biraz da elma sirkesi ilave edin. Sos halini alana kadar zeytinyağ ekleyin. Rozbifleri(ben karabiber kaplı rozbif tercih ettim) tabağa yayın ve üzerine sosu gezdirin. Esasında sos, rozbifleri kapatacak şekilde üzerlerine yayılır ama ben böyle yaptım:))
Afiyet Şeker Olsun!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?