Sayfalar

29 Şubat 2012 Çarşamba

Mısır Unlu Kek

Malzemeler:
1,5 su bardağı mısır unu
1,5 su bardağı normal un
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
kurutulmuş domates
2 yumurta
zeytinyağ
tereyağ
pul biber
lor peyniri
dereotu
tuz

Bazen aklıma bir tarif takılıyor, ben bunu bunla beraber şöyle yapsam nasıl olur gibi, onu deneyene kadar da içim rahat etmiyor. Bu mısır unlu kek de ne zamandır aklımdaydı, yaptım rahatladım:))
Yumurtaları çırptıktan sonra, yoğurdu, 2 parmak erittiğim tereyağını, biraz zeytinyağını ve diğer malzemeleri ekleyip, bir güzel karıştırdım. Lor peynirini ufaladım,  küçük küçük kesilmiş kurutulmuş domatesleri ve kıyılmış dereotunu da ekledim.Hamurun kıvamı biraz koyu gibi geldi, en son azıcık da su ekledim. Zeytinyağı sürdüğüm tart kalıbında, önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında pişirdim. Servis ederken de gördüğünüz gibi dilimledim. Herkes çok beğendi, ben de:))
Afiyet Şeker Olsun!

NOT: Bir dahaki sefere ben beyaz peynirle yapacağım, daha iyi olur diye düşünüyorum, sizin de aklınızda olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız?